تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
نسخه چاپی/شهر کتاب
تاریخ : یکشنبه 1 آبان 1401 کد مطلب:30731
گروه: گفت‌وگو

برنده بوکر: کتابم را غیرقانونی نخوانید

«شاهان کاروناتیلاکا» نویسنده برنده جایزه بوکر ۲۰۲۲ از مردم خواست نسخه‌های غیرقانونی رمانش را منتشر نکنند.

ایسنا: «شاهان کاروناتیلاکا» نویسنده برنده جایزه بوکر ۲۰۲۲ از مردم خواست نسخه‌های غیرقانونی رمانش را منتشر نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «شاهان کاروناتیلاکا» که اخیرا برای دومین رمانش «هفت قمر معالی آلمیدا» برنده جایزه معتبر ادبی بوکر شدهT در صفحات اجتماعی خود با اشاره به انتشار نسخه الکترونیکی و غیرقانونی کتابش نوشت: «نوشتن این کتاب هفت سال به طول انجامیده و با ساعت‌های بی‌شماری تحقیق و تلاش همراه بوده و اگر می‌خواهید از هنر سریلانکا حمایت کنید و به آن احترام بگذارید، لطفاً نسخه‌های غیرقانونی کتاب را برای دیگران ارسال نکنید و به کسانی که آن را منتشر می‌کنند بگویید از این کار خودداری کنند».

رمان «هفت قمر معالی آلمیدا» در بریتانیا توسط انتشارات مستقل «Sort of Books» منتشر شده است، در حالی که حقوق شبه قاره هند که شامل مجوز انتشار و توزیع کتاب در سریلانکا می‌شود در اختیار انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در هند است.

داستان این رمان درباره عکاسی به نام معالی آلمیدا است که در بحبوحه جنگ داخلی در سال ۱۹۹۰ در خواب می‌میرد. معالی که نمی‌داند چه کسی او را کشته، هفت قمر دارد تا با افرادی که بیشتر دوستشان دارد، تماس بگیرد و آنها را به سوی عکس‌های پنهانی از جنایات جنگ داخلی هدایت کند، عکس‌هایی که سریلانکا را تکان خواهد داد.

«کاروناتیلاکا» دومین نویسنده برنده بوکر اهل کشور سریلانکا پس از «مایکل اونداتیه» است که در سال ۱۹۹۲ برای رمان معروف «بیمار انگلیسی» موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

«نیل مک گرگور» رییس داوران جایزه بوکر امسال در توصیف رمان «هفت قمر معالی آلمیدا» گفته که این رمان کتابی است که خواننده را به سفری با ترن هوایی به سوی زندگی و مرگ به سمت آنچه نویسنده به عنوان قلب تاریک جهان توصیف می‌کند، می‌برد و خواننده در آن شگفتی، لذت، لطافت، عشق و وفاداری می‌یابد.

به برنده نهایی جایزه بوکر هر ساله جایزه نقدی ۵۰ هزار پوند اعطا می‌شود، علاوه بر این که کسب این جایزه معتبر ادبی تاثیر چشمگیری در فروش آثار نویسنده برنده دارد.

 

http://www.bookcity.org/detail/30731