کد مطلب: ۲۹۲۶۶
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

معرفی برگزیدگان پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی ابوالحسن نجفی

برگزیدگان پنجمین دوره‌‌ی جایزه‌‌ی «ابوالحسن نجفی» معرفی شدند.

 هیات داوران جایزه‌ی ابوالحسن نجفی از میان هشت ترجمه‌ی راه یافته به مرحله نهایی این جایزه (محاکمه‌ی خوک ترجمه‌ی ابوالفضل الله‌دادی، ما ترجمه‌ی بابک شهاب، بیداری ترجمه‌ی فرزانه دوستی، قرن دیوانه‌ی من ترجمه‌ی فروغ پوریاوری، خشم در هارلم ترجمه‌ی مزدک بلوری، تدفین پارتی ترجمه‌ی یلدا بیدختی‌نژاد، ه ه ح ه، ترجمه‌ی احمد پرهیزی، دنیای دیروز ترجمه‌ی مهشید میرمعزی) برگردان احمد پرهیزی از رمان «ه ه ح ه» نوشته‌ی لوران بینه که به همت نشر ماهی منتشر شده و برگردان فرزانه دوستی از رمان «بیداری» نوشته‌ی کیت شوپن که در نشر بیدگل منتشر شده، به عنوان برگزیده‌ی این دوره معرفی کردند.

گفتنی است به برگزیدگان این جایزه، نشان ابوالحسن نجفی و صد میلیون ریال وجه نقد اهدا شد که احمد پرهیزی این مبلغ را برای بازسازی به مدرسه‌ی راهنمایی راضیه در چاه‌ورز استان فارس اهدا کرد.

  جایزه‌‌ی «ابوالحسن نجفی» هرساله به منظور احترام و پاسداشت خدماتی که او به فرهنگ و ادب و عرصه‌ ترجمه‌ این مرز و بوم کرده، به بهترین ترجمه رمان و مجموعه داستان کوتاهی که در یک سال گذشته منتشر شده، اهدا می‌شود. داوری این دوره را ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار، امید طبیب‌زاده، ابوالفضل حری، آبتین گلکار با دبیری علی‌اصغر محمدخانی بر عهده داشتند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST