کد مطلب: ۴۱۸۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

نشان ویژه‌ی لاک‌پشت‌ پرنده برای ثریا قزل‌ایاغ و پرویز کلانتری

 

 

ایسنا: روز یکشنبه چهارم اسفند ساعت ۱۷ در فروشگاه مرکزی شهرکتاب در دومین دوره اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده، نشان ویژه به این دو چهره و چهار نشان طلایی یا نقره‌یی به پدیدآورندگان چهار کتاب برگزیده سال ۱۳۹۱ اهدا خواهد شد.

 

نشان طلایی و نقره‌‌ای لاک‌پشت پرنده هر سال به نویسنده، مترجم و یا تصویرگر کتاب‌های برگزیده و نشان ویژه هر سال به چهره‌های تأثیرگذار کتاب کودک و نوجوان ایران اهدا می‌شود.

 

این نشان‌ها با پشتیبانی فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و مؤسسه شهر کتاب اهدا می‌شود و به ناشران کتاب‌های برگزیده نیز اجازه‌نامه‌ای برای درج نشان بر رو یا پشت جلد و یا شناسنامه کتاب‌ها اهدا می‌شود.

 

در خبر تقدیر از قزل‌ایاغ و کلانتری در معرفی آن‌ها عنوان شده است: ثریا قزل‌ایاغ، استاد کتابداری و ادبیات کودکان، ۷۱ سال سن دارد. او بیش از ۵۰ سال در حوزه ترویج کتاب و بخصوص کتاب کودک و نوجوان فعالیت دارد. از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۱، عضو هیأت علمی دانشکدهٔ علوم تربیتی دانشگاه تهران بوده و در گروه کتابداری آن فعالیت می‌کرده و تدریس تمام درس‌های ادبیات کودکان را به عهده داشته است. او استاد راهنمای ۲۳ پایان‌نامه کار‌شناسی ارشد هم بوده است.

 

ثریا قزل‌ایاغ عضو هیأت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن نیز بوده است. او چندین پژوهش هم در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش و بازی‌های سنتی کودکان انجام داده است.

 

پرویز کلانتری یکی از تصویرگران و نقاشان برجسته ایران است که بیش از ۸۰ سال سن دارد. او مدتی را به عنوان تصویرگر کتاب‌های درسی ایران فعالیت کرده و بخشی از خاطره‌انگیز‌ترین تصویرها را آفریده است.

 

کلانتری در تصویرگری‌هایش به زندگی روزمره عشایر، مردم کویر و ساحل توجه دارد و نوعی مردم‌شناسی هنرمندانه در آثارش می‌توان دید که همین آثار او را از دیگر تصویرگران متمایز می‌کند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST