کد مطلب: ۲۹۳۸۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰

یعقوب یادعلی درگذشت

ایسنا: یعقوب یادعلی در ۵۱ سالگی در بوستون آمریکا از دنیا رفت.

احمد حسن‌زاده، داستان‌نویس و از دوستان نزدیک یعقوب یادعلی با تأیید خبر درگذشت این داستان‌نویس به ایسنا گفت: همسر یعقوب تماس گرفت و گفت عصر گذشته به وقت آمریکا (سوم اسفندماه) برای گیراندن سیگار بیرون می‌رود که آمدنش طولانی می‌شود. به دنبال او که می‌روند می‌بینند روی زمین افتاده و با آمدن آمبولانس متوجه می‌شوند بر اثر ایست قلبی از دنیا رفته است. همه‌مان در بهت هستیم زیرا او سنی نداشت و پیش‌تر هم مشکل قلبی نداشت. چند ماه پیش ایران آمده بود و حالش خوب بود. چند شب پیش هم با تلفنی صحبت کرده بودیم.

به گفته او، هنوز خانواده یادعلی درباره برگرداندن پیکر او به ایران و یا خاکسپاری‌اش در آمریکا تصمیمی نگرفته‌اند.

یعقوب یادعلی متولد سال ۱۳۴۹ در نجف‌آباد بود. رمان «آداب بی‌قراری» مشهورترین اثر اوست که موفق به کسب چند جایزه ادبی شده است. از جمله دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «آداب بی‌قراری»، «آداب دنیا»، «متغیر منصور»، «آمرزش زمینی»، «حالت‌ها در حیاط» و «احتمالِ پرسه و شوخی» اشاره کرد.

یعقوب یادعلی به دلیل نوشتن «آداب بی‌قراری» که برنده جایزه بنیاد گلشیری شده بود، به جرم آن‌چه «توهین به قوم لر» عنوان شد بازداشت شد و پس از تحمل دو ماه زندان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ از زندان آزاد شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم او تشدید شد و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اما در تیرماه سال ۱۳۹۱ یادعلی بالاخره از تمامی اتهاماتش تبرئه شد.

این نویسنده در چند سال اخیر در آمریکا سکونت داشت.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST