کد مطلب: ۳۱۰۳۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

تعطیلی کتابفروشی پارسه

ایسنا: مدیر نشر کتاب پارسه خبر داد که کتابفروشی این انتشارات در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان شهید مطهری، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

 به گزارش ایسنا، بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه از مهر ۱۳۹۸ مغازه تحت تملک خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را اجاره کرد و حالا بعد از سه سال و پایان مهلت اجاره اعلام کرده که کتابفروشی تعطیل می‌شود.

از زمان شیوع کرونا و شرایط تحمیلی آن و نیز شرایط اقتصادی که منجر به افزایش قیمت کاغذ و... کتاب‌فروشی «ایرانیان»، کتابفروشی «نشر رود»، کتابفروشی «نشر آسیا»، کتاب‌فروشی «اکتبر»، کتابفروشی «شکسپیر» در رشت، کتابفروشی «مروارید»، کتابفروشی «چهل کلاغ»، کتابفروشی «فردوسی»، «کتابفروشی نمایشگاه کتاب کودک»، شعبه کتابفروشی «هوپا» در تهران‌پارس، کافه کتاب «آیه» در اراک ، کافه کتاب «آفتاب» در مشهد و کتابفروشی «عبداللهی» شیراز از جمله کتاب‌فروشی‌ها هستند که در این سال‌ها تعطیل شده‌ بودند.

حالا اسماعیل حسن‌زاده - مدیر نشر کتاب پارسه - نیز گفته است: همه می‌دانیم که مخاطبان کتاب از قشر متوسط جامعه و بخصوص دانشجویان و دانش‌آموزان هستند و بازار کتاب نیز کاملاً تحت تاثیر وضع اقتصادی و حال روحی آنها قرار دارد. در چنین شرایطی چاپ و توزیع کتاب نه با اقبال مخاطبان مواجه می‌شود و نه دردی را دوا می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد که با بهبود وضعیت عمومی، شرایط کتاب و کتابفروشی نیز تغییر کند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST