کد مطلب: ۲۹۴۹۱
تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

برگزیدگان نشان طلا و نقره «لاک پشت پرنده» معرفی شدند

 مهر، نشان‌های طلا و نقره دهمین دوره لاکپشت پرنده روز گذشته جمعه ٢٠ اسفند در مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد معرفی شدند.

کتاب «چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم» نوشته پتر اشتام با تصویرگری یوتا بائور با ترجمه گیتا رسولی نشر افق نشان طلای لاکپشت پرنده را دریافت کرد. همچنین کتاب «درخت آرزوها» نوشته کاترین اپل گیت با ترجمه بهار علیزاده صبور و تصویرگری مرتضی یزدانی اصل، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان نقره دریافت کرد؛ این دو کتاب از میان ده نامزد نهایی انتخاب شدند.

همچنین در این مراسم نشان ویژه به پاس سال‌ها تلاش به غلامعلی مکتبی و شکوفه تقی اهدا شد و کتاب «حسنک کجایی» نوشته محمد پرنیان به عنوان کتاب یاد معرفی شد.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک شهر کتاب مرکزی و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود. لاکپشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های برتر برای کودکان و نوجوانان، که براساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، فرناز میرحسینی، رؤیا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی گروه داوری این دوره از لاک پشت پرنده را بر عهده داشتند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST