کد مطلب: ۲۹۸۸۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

«نجفقلی حبیبی» شمع تولد ۸۱سالگی را خاموش کرد

ایسنا: نجفقلی حبیبی، پژوهشگر حوزه فلسفه و مصحح نسخ، در برنامه‌ای با حضور معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی و تعدادی از استادان و پژوهشگران فلسفه، شمع تولد هشتادویک‌سالگی خود را خاموش کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش این برنامه آمده است: در این برنامه که به میزبانیِ موسسه فرهنگی هنری خط سوم هنر و کافه فلسفه برگزار شد، تعدادی از اعضای هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه، محمدجواد جعفریان، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نیکنام حسینی‌پور، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر حضور داشتند.

غلامحسین معصومی همدانی، شهرام پازوکی، غلامحسین جوادپور، بهمن پازوکی، حسین وفاپور، محمود شیخ و محمد آسیابانی از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست صمیمانه هر کدام از حاضران به ذکر ویژگی‌های اخلاقی و کاری نجفقلی حبیبی و بیان خاطراتی از دوران حضور او در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده‌های الهیات و حقوق دانشگاه تهران و... پرداختند.

نجفقلی حبیبی متولد اول خرداد ۱۳۲۱ است. او تا کنون دو بار برگزیده جایزه کتاب سال شده و یک دوره هم دبیر علمی این جایزه بوده‌است. تاسیس و ریاست دانشگاه تربیت مدرس، ریاست دانشگاه علوم قضایی، ریاست دانشگاه علامه طباطبایی، نمایندگی مردم تهران در سومین دوره مجلس شورای اسلامی، و عضویت در هیئت امنای خانه کتاب ایران از جمله سوابق مدیریتی اوست. نجفقلی حبیبی همچنین از سال ۱۳۹۴ تا کنون عضو هیئت امنای کتابخانه ملی ایران است

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST