کد مطلب: ۳۰۳۳۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

چرایی و فهم ادبیات

وقتی از ادبیات حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟ به تازگی کتاب «فهم ادبیات» مایکل سی. دراوت، ترجمه‌ی مرضیه عاشوری و مقدمه و ویرایش مسعود فرهمندفر توسط نشر مروارید منتشر شده است. پیشتر نیز کتاب «چرا ادبیات» نوشته‌ی کریستینا ویشر برانز با ترجمه‌ی مرضیه عاشوری به همت نشر سیاهرود منتشر شده که به سوی رویکردی بدیل در خوانش و تدریس ادبیات است. مایکل سی. دراوت  در کتاب «فهم ادبیات» می‌کوشد ارکان فهم درست ادبیات را به‌طور مفصل تشریح کند. او در خلال صحبت‌های‌اش به مکاتب و جریان‌های اصلی در ادبیات و نقد ادبی نیز اشاره می‌کند، و با ارایه‌ی نمونه‌های ادبی گوناگون، مطالبش را روشن‌تر می‌سازد. او همچنین از نقش مهم ادبیات در زندگی شخصی و اجتماعی سخن می‌گوید، و ادبیات را عصاره‌ی اندیشه‌ها و احساسات جهان‌ روا معرفی می‌کند.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  اول شهریور ساعت ۱۵ به نقد و بررسی دو کتاب «فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» اختصاص دارد که با حضور ارسطو میرانی، علیرضا محمدی، مسعود فرهمندفر و مرضیه عاشوری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST