کد مطلب: ۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

دیدار و گفت‌وگو با محمود حدادی

به‌تازگی دو کتاب «پریشانی‌های ترلس جوان» نوشته روبرت موزیل و «تصویر مادر در قاب جوانی» فریدریش کریستیان دلیوس با ترجمه‌ی محمود حدادی و به همت نشر نو و نشر افق انتشار یافته است. «پریشانی‌های تُرلِس جوان» اولین اثر روبرت موزیل است که در سرآغازِ قرن پرفاجعه‌ی بیستم، در سال ۱۹۰۶ منتشر شده است و از تجربه‌های دوران تازه‌جوانی او نیز نشانی دارد. این رمان به شرح آزار و شکنجه‌ی حساب‌شده‌ی پسری دبیرستانی به دست هم‌کلاسی‌هایش می‌پردازد و موشکافانه نشان می‌دهد که چگونه در پسِ پوسته‌ی نازکِ متانتِ مدنیِ آدم‌ها غرایزی موحش و قهرآلود و بدوی زبانه می‌کشد «تصویر مادر در قاب جوانی» نوشته‌ی دلیوس رمان کوتاهی درباره یک زن جوان آلمانی در طول جنگ جهانی دوم است که در رم زندگی می‌کند در حالی که شوهرش در ارتش نازی در شمال آفریقا مشغول خدمت است. او قرار است به زودی زایمان کند و جدا از رمی‌ها زندگی‌ای منزوی و محدود داشته باشد تا زمانی که متوجه می‌شود شوهرش ممکن است هرگز بازنگردد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه پانزدهم شهریور ساعت ۱۵ به بحث و گفتگو درباره این دو کتاب اختصاص دارد که با حضور محمود حدادی  برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST