کد مطلب: ۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

گفت‌وگوی ادبی ایران و چک

مثلث وین، بوداپست و پراگ برای شناخت فرهنگ روشنفکری اروپای مرکزی اهمیت فراوانی دارد و بیشترشاعران و نویسندگان چک ازپراگ برخاسته‌اند. مخاطبان ادبیات در ایران با آثار کافکا، کوندرا و کلیما آشنایی دارند ولی ازت حولات ادبی سال‌های اخیر کمترا طلاع دارند. در جمهوری چک نیز ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی سابقه‌ای طولانی دارد و این کشور ایران‌شناسان مشهوری مانند ریپکا و بچکا دارد ولی متاسفانه ادبیات معاصرفارسی چندان شناخته شده نیست.

نشست هفتگی شهر کتاب در روزسه شنبه  ۲۹شهریور ساعت ۱۵ به «گفت‌وگوی ادبی ایران و چک»  اختصاص دارد که با حضور زوزانا کریهوا، مونا خادمی‌، مجید بهره‌ور و علی‌اصغر محمدخانی  برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

در این نشست تاریخ و سیر ترجمه آثار ادبی چک در ایران و گرایش‌های ادبی امروز چک با تاکید بر ادبیات زنان و موضوعاتی که به آن می‌پردازند، بررسی می‌شود. همچنین آثار چند نویسنده معاصر چک مانند کاترینا توچکووا و مارتین ریشاوی معرفی خواهد شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST