کد مطلب: ۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

عصری با طریف خالدی

طریف خالدی زاده ۲۴ ژانویه ۱۹۳۸ مورخ فلسطینی است که هم اکنون کرسی شیخ زاید را در مطالعات اسلامی و عربی در دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان دارد. از او دو کتاب «زیستن با کتاب» و «انجیل به روایت مسلمانان» به فارسی ترجمه و به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.
کتاب «زیستن با کتاب» با ترجمه محمدرضا مروارید، زیست‌نامه‌ای است به قلم استادی بازنشسته که از کودکی تا کهنسالی با کتاب‌ها و نویسنده‌های‌شان ماجراها داشته است. زندگی از خانه‌ای شروع می‌شود با دیوارهایی پوشیده از کتاب و پدر و مادری که بیشترین خاطرات دوران کودکی‌اش از کتابخوانی‌ آنها است و شاید به کتاب و نوشتن و تصحیح متن سخنرانی‌ها و مقاله‌ها و کتاب‌های دیگر بیشتر توجه داشته‌اند تا مراقبت از فرزندی که در لابه‌لای درختان باغچه‌های دور و بر خانه این سو و آن‌ سو می‌دویده است.
«انجیل به روایت مسلمانان» با ترجمه منصور معتمدی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جمع‌آوری‌شده از نقل‌ها و داستان‌های مربوط به انجیل در ادبیات اسلامی و عربی است. این کتاب منبع ارزشمند در زمینه‌ی دینی یا تاریخی است که با اسناد جمع آوری‌شده‌اش نشان می‌دهد چطور دین اسلام، مجذوب شخصیت برجسته‌ای در یک دین دیگر یعنی مسیحیت است. این اثر برای درک دو دین اسلام و مسیحیت حائز اهمیت است و اشاره‌های عمیقی به شکل امروزی روابط بین فرقه‌ای و گفتگوهای جهانی دارد.

نشست هفتگی شهر کتاب درروزسه شنبه  ۲۲ شهریور ساعت ۱۵ به بحث و گفتگو درباره این دو کتاب اختصاص دارد که با حضور محمد اسفندیاری، محمدرضا مروارید، منصور معتمدی و علی‌اصغر محمدخانی  برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST